Інклюзія

Організація інклюзивного навчання

Ми – друзі, ми – одна сім’я!

У СЗОШ № 8 створено 17 класів інклюзивного навчання, з якими працюють 17 асистентів вчителя.

Інклюзивне навчання у школі організовано на досить високому рівні, за думкою фахівців у цій галузі. Відповідно до законодавства у школі працює достатня кількість асистентів вчителів і корекційних педагогів, створена команда психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП.

Асистенти вчителя школи І-ІІІ ступенів

Технічний супровід учнів забезпечується водієм шкільного автобусу та помічником вихователя. Діти перевозяться до школи і у зворотному напрямку.

Введено посаду ліфтера, який дбає аби не було збоїв у роботі ліфта, що є у школі ІІ-ІІІ ступенів і забезпечує безперешкодну доставку дітей на потрібний поверх.

Учні з особливими потребами навчаються згідно тих програм, які рекомендовано ІРЦ (інформаційно-ресурсний центр). Навчання проходить у класах згідно розкладу уроків. Додатково діти з ООП займаються ще і з корекційними педагогами, згідно тих же рекомендованих програм.

У штаті школи є такі корекційні педагоги: дефектолог -1, логопеди – 2, практичні психологи – 2, вчитель-реабілітолог – 2.

Асистенти вчителів супроводжують учнів під час уроків і при потребі допомагають їм на перервах разом із помічником вихователя – 2. За певним класом інклюзивного навчання закріплено одного асистента вчителя.

В школі облаштовано ресурсний кабінет інклюзивного навчання, де корекційні педагоги проводять заняття з учнями.

З ініціативи та підтримки батьків у школі ІІ-ІІІ ступенів обладнано кабінет ЛФК (кабінет лікувальної фізкультури), де проводяться заняття з дітьми вчителем реабілітологом згідно розкладу, затвердженого директором школи (детальніше читайте на сторінці “Кабінет ЛФК”).

Ресурсні кімнати інклюзивного навчання в обох приміщення школи (початкової школи та школи ІІ-ІІІ ступенів) обладнані усім необхідним для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами: комп’ютери­ – 3, телевізор­­ ­– 1, дошка фліп-чат, стіл із пісочною анімацією, крісло-мішок – 2, м’який куточок для розвантажування, копіювальний апарат, планшети – 4, нетбуки – 2. За кошти освітньої субвенції придбано велику кількість матеріалів для роботи на корекційних заняттях. У кабінеті є довідкова, інклюзивна та методична література, багато розвиваючих настільних ігор.

В початковій школі в ресурсну кімнату інклюзивного навчання придбано і встановлено інтерактивну підлогу, а у кабінет логопеда – логопедичне дзеркало.

На кожному поверсі перебудовано туалетні кімнати з урахуванням потреб дітей з ООП. Окремо облаштовано кімнату гігієни із електричним бойлером.

Приміщення школи є архітектурно доступним: обладнано пандуси, кнопки виклику, двері та пороги відповідних розмірів, добудовано ліфт, вхід у який є із вулиці. У школі      по периметру облаштовані поручні.

Колектив школи у постійному пошуку з метою удосконалення кімнат для денного перебування дітей з ООП в обох приміщеннях школи.

Команда педагогічно-реабілітаційного супроводу напрочуд талановиті та творчі люди. На їх рахунку традиційні свята “Повір у себе”; робота театральної майстерні «Мікс», створення iHUB (айхаб) – інклюзивного простору; участь дітей з ООП у більшості заходів, що проводяться у школі. Діти відчувають їх любов, тепло, підтримку.

У початковій школі доукомплектовано спеціальним обладнанням кабінет для індивідуальних занять

У школу І ступені в кабінетах асистентів вчителя інклюзивного класу закуплено анімаційні пісочниці, крісла–пуфики, дидактичний матеріал

На базі ресурсного кабінету інклюзивного навчання в школі ІІ-ІІІ ступенів № 8 проводяться тренінги, майстер-класи, обласні семінари, зустрічі.

«Успішна інклюзія в закладі загальної середньої освіти: крок за кроком»
Переглянути інформацію про проведення тренінгу у нашій школі.