Педрада "Створення моделі конкурентоспроможної особистості"

21 грудня 2019 року у школі відбулося засідання педагогічної ради

Порядок денний:

  1. Про роботу педагогічного колективу по створенню моделі конкурентоспроможної особистості та шляхи її формування в умовах Нової української школи.
  2. Про визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників

З першого питання доповідала заступник директора з навчально-виховної роботи Ольга Горбатюк та продовжили проведенням низки майтерок, на яких педагоги школи ділились своєю майстерністю та баченням можливостей формування конкурентоспроможної особистості учнів школи, провели низку інтерактивних вправ.

Члени педагогічної ради за маршрутними листами відвідали майстерки:

  • вчителів початкової школи: Скрипник І.А. – Використання інтерактивних форм і методів на уроках для розвитку особистості учня

  • Бігус Л.А. – Формування основних компетентностей учнів через діяльнісну сферу та практичне спрямування уроку,
  • практичного психолога Поржезинської Ж. А. – Психолого-педагогічна підтримка учнів у самопізнанні, самооцінці, самовираженню та самореалізації

  • вчителів англійської мови Прокофєвої Р.С. і Кушляк В.В. – Інтерактивні вправи на уроках англійської мови “Навчаємося, граючись” 

Майстерка вчителів англійської мови Кушляк Валентини Василівни та Прокоф’євої Раїси Степанівни

 Одним із пріоритетних напрямків реформування  освіти в контексті положень «Нової української школи» згідно з Державним стандартом  базової та повної загальної середньої освіти визначено необхідність досягнення якісно нового рівня у вивченні іноземних мов. Іноземна мова – це не просто навчальний предмет. Це ціла галузь, оскільки розкриває перед людиною скарбницю іншомовної культури та нові стилі життя.

   Людина здатна і готова використовувати іноземну мову у повсякденному житті в різних ситуаціях за певних умов:

  • вона має бути вмотивована
  • бути комунікабельною
  • мати певний запас лексики
  • мати хоча б основні граматичні навички.

Ось окремі види роботи, які ми застосовуємо на уроках, щоб розширити словниковий запас учнів, навчити працювати в групах та не боятися висловлюватися.

Завдання 1. Напишіть командою за 1 хв. якнайбільше слів на букву «Ц». Команди озвучують слова і отримують бали.

Завдання 2. Утворіть слова з букв, які є у слові «сніданок». Зазвичай вибираємо довге слово, яке важко запам’ятовується.

Завдання 3. Є інші довгі слова, які мають складну вимову. Відпрацьовуємо їх вимову з допомогою смайликів.

Вимовте слово “ENVIRONMENT», відтворивши емоції кожного з цих смайликів.

Завдання 4. «Спиною до дошки». По одному члену команди сідають на стільці спиною до дошки. На дошці пишемо слово чи вішаємо малюнок. Члени команди словами чи реченнями так описують об’єкт, щоб учень, який його не бачить, міг здогадатися, що це, і назвав слово. Це вміння пояснювати допомагає у реальному житті, коли ми спілкуємося з іноземцями.

Завдання 5. Кожна команда пише дієслова, пов’язані з процесом приготування їжі. Потім жестами показує ці дієслова, а інша команда має назвати дієслово.

Завдання 6. Викликаємо команду з 5 чоловік. Перша людина називає своє ім’я. Решта повинні назвати  позитивну чи негативну рису характеру, яка починається на таку ж літеру, як ім’я. Потім кожний складає речення з названим словом.

Метод змішаного навчання, який поєднує традиційне та дистанційне навчання набуває все більшої популярності. Він відповідає інтересам та вподобанням учнів і допомагає реалізувати один із принципів Універсального дизайну в освіті – це гнучкість. Кушляк В.В. створила онлайн посібник, який є додатком до підручника «Full Blast 1», і допомагає учням вивчати лексику і граматику тоді, коли вони хочуть, де хочуть і скільки хочуть.

https://learningapps.org/display?v=pwgmtkz4j19

https://learningapps.org/display?v=pu1knmupn19

https://learningapps.org/display?v=p1rrw2t1j19

Як бачимо, під час виконання цих вправ учні читають, слухають та пишуть слова. І можуть, наприклад, прослуховувати стільки разів, скільки їм потрібно.

   Головним принципом у проектуванні нових технологій повинна стати активність самого учня. Такий підхід суттєво змінює функції та форми організації навчального процесу, в якому важливе місце відводиться формуванню навичок критичного мислення. Для розвитку критичного мислення ми використовуємо асоціативні кущі, прогнозування, драбинку пріоритетів та інше. Починаючи нову тему чи текст. Пропонуємо учням висловити припущення про що піде мова. Драбинку пріоритетів складають учні в старших класах, наприклад: сім’я, здоров’я, гроші, освіта, кар’єра. Учні вибирають, що для них є найважливіше та аргументують свій вибір.

Рольові ігри також допомагають розвивати усне мовлення та критичне мислення. Пропонуємо вашій увазі гру «У тур агенції».

І група : співробітники тур агенції.

ІІ група: сім’я з двома дітьми. Хочуть поїхати до Англії.

ІІІ група: літня пара. Хочуть поїхати до Англії.

ІУ група: студенти. Хочуть подорожувати Україною.

Завдання для турагентів: вияснити бажання клієнтів, тривалість подорожі. Підібрати місце проживання та запропонувати програму.

    Важливу роль у вивченні іноземної мови має підтримання інтересу в учнів. У цьому допомагають різні нестандартні завдання. Так, вивчаючи тему «Кіно»,  ми запропонували учням зняти фільм будь-якого жанру. Учні вчилися працювати у командах, писали сценарій, розподіляли  обов’язки та ролі, вчили та грали ролі, використовуючи англійську мову. Пропонуємо вашій увазі доробок однієї із команд.

Переглянути відео «Новенький учень», «Наш мікрорайон»

Кушляк В.В., Прокофєва Р.С. 

Додаток до завдання 3